教員名 Michael Carroll
学位 MEd, BSc, DipEd
メールアドレス carroll
研究室番号 聖アンデレ館7階 711号
主な研究業績
著書:

Proceedings of the Independent Learning Association 2007 Japan Conference (online): Exploring theory, enhancing practice: Autonomy across the disciplines. Kanda University of International Studies, Chiba, Japan, October 2007.(共著/2009年11月/Independent Learning Association/共著者 Castillo, D., Cooker, L., & Irie, K. (Eds.)

Collaborative reflections on learning another language: implications for teaching. (共著者/2009年8月/tesl-ej (e-book) /Jill Burton, Phil Quirke, Carla L. Reichmann, Joy Kreeft Peyton (Eds) Reflective Writing: A Way to Lifelong Teacher Learning/共著者:Tatsuta, S. pp 63-71)

Developing a New Curriculum for Adult Learners. Curriculum Development Series (Volume 5)(単著/2007年11月/TESOL Publications/全233頁)
Commentary on Part 2: Narrative, Reflection, Struggle and Autonomy.(共著者/2007年8月/Palgrave/Andy Barfield and Steven Brown(Eds) Reconstructing Autonomy in Language Education/共著者: Cotteral, S./pp.156-164)
Teaching and Learning Reading at the Tertiary Level. OnCUE/LAC 特別号(共編著/2004年8月/JALT(全国言語教育学会)CUE SIG Journal 12(2)/共著者:Charles Januzzi/全37頁)
論文: “Curriculum Change: Working with Teachers’ Professional Knowledge rather than Against it.”(共著/2004年7月/『桃山学院大学総合研究所紀要』第30巻第1号/共同執筆者:Douglas, L., Harrison, M., 釣井千恵)
“Japanese Students can’t Think Critically. Or can they?”(単著/2004年8月/Essential Teacher、Summer 2004/pp.54-56)
“The Efficacy of Different Kinds of Writing Feedback on Learner Performance of IELTS-Type Practice Essays: Two Case Studies.”(共著/2017年11月THT Journal, 5/Tran,Thuy Khanh Quynh/pp.21)
“Using CALL materials in and out of classrooms: student and teacher experiences”(単著/2017年10月/桃山学院大学総合研究所紀要 43.1: pp.237-251/pp.15)
その他: Review of “Being and Becoming a Speaker of Japanese: An Autoethnographic Account” (Andrea Simon-Maeda) (単著2012年11月/JALT Journal 34,2 pp 239-240)
所属学会 TESOL、JACET、JALT
社会活動